Často kladené otázky
1. Jaké služby nabízí E-Health portál pro pacienty?
E-Health portál ÚHKT nabízí služby registrovaným i neregistrovaným uživatelům. Aktuální nabídka zahrnuje:
- Služby pro všechny uživatele:
- Prohlížení informací na portálu
- Objednání na vyšetření nebo konzultaci v ÚHKT
- Služby pro registrované uživatele:
- Objednání dopravy na vyšetření
- Přehled vlastních objednávek
- Služby pro ověřené uživatele:
- Objednání dopravy na vyšetření
- Zobrazení vybraných částí zdravotní dokumentace vedené v ÚHKT
2. Jak jsou osobní údaje a zdravotní data na portálu chráněny?
ÚHKT zajišťuje bezpečnost a důvěrnost osobních údajů a zdravotních dat uživatelů pomocí vícefaktorového ověření a dalších technických opatření. Více informací o ochraně osobních údajů naleznete na stránce Podmínky užití a zpracování osobních údajů.
3. Jak si zobrazím svou zdravotní dokumentaci jako pacient?
Pro zobrazení své zdravotní dokumentace je nutné mít na portálu vytvořen a ověřen účet. Po úspěšném ověření údajů bude zdravotní dokumentace zpřístupněna při dalším přihlášení. Více informací o procesu ověření účtu naleznete na stránce Ověření účtu pacienta.
4. Jaké části zdravotní dokumentace jsou dostupné na portálu?
E-Health portál ÚHKT poskytuje přístup k vybraným částem zdravotní dokumentace:
- Pacientský souhrn:
- Anamnéza a zdravotní historie
- Urgentní informace (např. alergie, trvalá medikace, krevní skupina)
- Přehled chronických onemocnění
- Výsledky vyšetření EKG a dalších diagnostických testů
- Chronologický přehled lékařských zpráv:
- Příjmové a propouštěcí zprávy z nemocnice
- Ambulantní zprávy z vyšetření
5. Kdo má přístup k mé zdravotní dokumentaci?
K Vaší zdravotní dokumentaci mají přístup pouze oprávnění zdravotníci ÚHKT prostřednictvím zabezpečeného přihlášení. Přístup pro lékaře je podmíněn vícefaktorovou autentizací.
6. Jak se mohu na portál registrovat?
Klikněte na „Registrace“ a vyplňte registrační formulář. Ověřte své kontakty a vyjádřete souhlas s podmínkami užití. Po dokončení registrace budete přesměrováni na stránku s instrukcemi pro ověření totožnosti.
7. Jak ověřím totožnost?
Po registraci navštivte validační místo v ÚHKT. Přineste s sebou tištěnou žádost o registraci, občanský průkaz a doklad potvrzující Vaši totožnost.
8. Jak si zobrazím svůj uživatelský profil?
Po přihlášení klikněte na ikonu s Vaším jménem v horní liště a vyberte „Uživatelský profil“.
9. Jak se přihlásím?
Klikněte na „Přihlásit se“ a zadejte své uživatelské jméno a heslo. Následně proběhne dvou-faktorové ověření pomocí kódu zaslaného na Váš mobil nebo e-mail.
Přihlášení lze provést pomoci jedné z nabízených možností, a to:
- Pomocí účtu portálu, který obdržíte při registraci. Pro přihlášení vyplňte pole „Uživatelské jméno nebo e-mail“ a „Heslo“, poté klikněte na tlačítko „Přihlásit se“. Následně proběhne dvou-faktorové ověření uživatele pomocí autentizačního kódu zaslaného na Váš mobil ve formě SMS nebo na Váš e-mail (volbu výchozího autentizačního kanálu můžete změnit ve svém profilu - v nabídce "Dvoufaktorové ověření"). Během přihlášení je možné si jednorázově zaslat autentizační kód na jiný ověřený kontakt. Zadáním zaslaného kódu se přihlásíte do portálu.
- Pomocí jednoho z externích účtů, které můžete vidět v kolonce „Zvolte způsob přihlášení“. Pokud externí účet není propojen s lokálním účtem, dojde automaticky k založení nového lokálního účtu. Externí účet může být propojen s vaším existujícím lokálním účtem na zdravotním portálu. Propojení lze provést ve Vašem uživatelském profilu. Následně během přihlašování klikněte na příslušné tlačítko externího účtu postupujte podle instrukcí na stránkách příslušné služby. U některých externích služeb ještě proběhne dvoufaktorové ověření jako v předchozím případě.
10. Jak udělím a spravuji přístupy ke svým zdravotním datům?
V „Uživatelském profilu“ v sekci „Správa přístupu k datům“ můžete nastavit přístup k Vašim datům jiným ověřeným uživatelům portálu (např. příbuzným nebo lékařům). Přístupy lze kdykoliv odvolat.